Internetul, de la eficiență la indiferență

On-line este la modă, nu ești în trend dacă nu postezi în spațiul virtual. Marii producători de camioane evoluează permanent inclusiv în acest domeniu, al marketingului virtual, cam în același ritm cu care aduc pe piață noi mașini, din ce în ce mai eficiente și mai... electrice.

On-line este la modă, nu ești în trend dacă nu postezi în spațiul virtual. Marii producători de camioane evoluează permanent inclusiv în acest domeniu, al marketingului virtual, cam în același ritm cu care aduc pe piață noi mașini, din ce în ce mai eficiente și mai... electrice. Dar trebuie făcute totdeauna diferențe între piețele dezvoltate și cele în curs de... Sau între imaginea promovată de o marcă la nivel european și de răspunsul fiecărei piețe naționale la aceste forme de publicitate sofisticate, dar care nu răspund cerințelor locale.  


Revenind la ceea ce se întâmplă pe piața din România, se poate observa o incapacitate cronică a marilor importatori de camioane de a se adapta la cerințele transportatorilor în ceea ce privește mesajele transmise on-line. De fapt, dacă sunt aplicate strict standardele internaționale ale producătorului, fără nici o notă creativă personală, și șefii sunt mulțumiți, problemele reale legate de vânzări sunt aruncate spre alte zone ale firmei. În nici un caz nu se pune problema unei cuantificări a rezultatelor pe baza investițiilor făcute în publicitate, marketing, imagine șamd.


Totul merge inerțial și în momentul în care apar campanii bine țintite pentru România ale unor importatori, care au ca rezultat creșterea vânzărilor și a cotei de piață, ceilalți competitori aleg în general să le ignore, fără a învăța nimic.


Astfel am asistat în această toamnă la o campanie on-line de mare anvergură a unuia dintre importatorii de camioane care sunt de ani de zile slabi cotați ca și cotă de piață, realizată după rețeta... internațională impusă. Fără nici un dram de implicare a celor din România, fără nici o apropiere față de piața  noastră, rezultatul fiind... cam aproape de zero, cu toate eforturile financiare. Acestă abordare indiferentă a unora dintre cei mai mari importatori de camioane din România se vede deja și anul viitor se va putea observa constata și mai pregnant modul în care piața va sancționa lipsa lor de implicare reală, nu numai formală.
La polul opus, importatorii care se bazează pe propria creativitate, atrăgând în cadrul departamentului de marketing-publicitate profesioniști din România, au înregistrat o creștere permanentă a cotei de piață. Opinia mea este că aceștia reușesc prin imagine și mesajele trimise să ajungă cu adevărat la firme-le interesate să își modernizeze sau dezvolte flota de camioane. Mesajele lor sunt adaptate, țintite, acoperind chiar și zonele cu camioane strict speciali-zate, și mai ales simple, directe.


Dacă vă întrebați cine sunt importatorii care reușesc să performeze, dar și cei care nu fac decât să arunce banii pe campanii inutile, uitați-vă la evoluția pieței de camioane din ultimii trei ani, mai ales în acest an... și găsiți singuri răspunsurile